Wednesday, 10 June 2015

Resipi smoothie untuk mengekalkan momentum tenaga ketika berlari




















Minum Smoothie Sebelum Berlari

Ayuh, kita berlari! Memandangkan anda tidak suka bersenam di gimnasium dan tiada masa untuk beri komitmen ke kelas aerobik, apa kata berlari sahaja? Tidak perlu keluar modal dan boleh dilakukan di mana-mana sahaja. Pada awalnya mungkin anda akan letih, tetapi lama-kelamaan apabila sudah biasa, ‘kacang’ saja setakat nak berlari satu pusingan di taman


Apa kata anda cuba resipi smoothie ini jika mahu mengekalkan momentum tenaga ketika berlari:-


Sesetengah orang boleh berlari mahupun bersenam dengan perut kosong. Tetapi bukan semua mampu berbuat begitu. Anda harus makan (kuantiti sedikit) tetapi kerap bagi mengelakkan anda daripada pitam. Snek ideal sebelum memulakan senaman haruslah mudah dihadamkan dan kaya dengan karbohidrat. Minum smoothie ini 30-60 minit sebelum berlari.



Bahan-bahan:-

½ cawan strawberi, beri biru, atau beri campuran

½ biji pisang

½ cawan yogurt asli

¼ susu (boleh pilih sama ada susu skim, soya atau badam)

Beberapa ketul ais



Cara membuatnya:-

Campurkan kesemua bahan dan kisar sehingga halus. Nah, sekarang anda boleh menikmatinya!