Wednesday 10 June 2015

5 khasiat teh hijau untuk cantik




Teh Hijau Untuk Cantik Sihat



Ramai yang pernah dengar mengenai teh hijau, namun tidak suka rasanya atau mungkin kurang pendedahan dengan khasiatnya. Jika anda ingin tahu, teh hijau mengandungi banyak khasiat yang sesetengahnya membantu dalam merawat penyakit.



1.Mencegah Alzheimer, AOS dan Parkinson

Teh hijau mengandungi antioksidan yang dapat mencegah kerosakkan pada sel otak yang dapat menyebabkan Alzheimer, AOS dan Parkinson. Apa yang menarik, ia bukan sahaja mencegah sel otak daripada rosak, malah ia mampu memulihkan semula sel yang rosak tersebut.



2. Minuman Penyerap Gula
Selain boleh menurunkan lemak, teh hijau juga mampu menurunkan kadar gula dalam badan dan jika seseorang itu mengamalkannya secara berterusan. Minuman ini ternyata sesuai bagi mereka yang menghidap penyakit diabetes.



3. Menghilangkan Stres

Stress atau tekanan merupakan masalah yang sangat bahaya. Bermula dengan stress kita berupaya mendapat penyakit lain yang tidak disangka. Oleh itu, rajin-rajinlah untuk minum teh hijau ini kerana ia juga dipercayai mampu menghilangkan stress dan penat. Secawan teh hijau yang panas pastinya akan membuatkan anda kembali tenang dan lebih rileks.



4. Mengawal Tekanan Darah serta Kolestrol

Jutaan orang di seluruh dunia menderita masalah kandungan kolestrol tinggi dan masalah tekanan darah dalam badan. Dan menariknya, teh hijau ini juga dapat membantu mengawal tekanan darah juga menurunkan kadar kolestrol.



5. Mengurangkan Risiko Terkena Kanser
Mendengar penyakit kanser sahaja sudah menggerunkan kita. Apatah lagi dengan cara hidup pemakanan sekarang yang mampu mendorong dengan lebih mudah kepada penyakit itu. Dengan mengamalkan minuman teh hijau ini setiap hari, anda mampu meminimumkan risiko terkena kaser kerana kandungan antioksidan yang tinggi terdapat padanya.



Sebenarnya banyak lagi khasiat teh hijau ini dan diharap mampu membuka fikiran anda tentang kelebihan alam yang boleh kita amalkan untuk kekal cantik dan sihat.


No comments:

Post a Comment