Wednesday 10 June 2015

5 cara mudah kuruskan badan tanpa keluar wang yang banyak




5 Tip kurus tidak perlu keluar wang!




Ingin berdiet, tapi pening memikirkan perbelanjaan ke gym, harga suplemen yang mahal, dan kos yang perlu dikeluarkan ke kelas-kelas tertentu? Usah risau jika anda tidak berkemampuan untuk ke gym dan bebelanja semua itu. Siapa kata bersenam perlukan perbelanjaan yang banyak? Banyak cara yang kita boleh gunakan dan apa yang menariknya kita boleh lakukannya dalam kehidupan seharian. Jom praktikkan cara mudah untuk kekal sihat!




1. Sesekali makanan kesihatan yang berasaskan bahan semula jadi juga perlu ambil tahu khasiat setiap makanan itu, selain murah, ianya bermanfaat.



2. Belajarlah petua dari orang lama untuk menjaga kesihatan. Biasanya orang lama punyai banyak petua kecantikan dan kesihatan. Hmm....Tidak mengeluarkan wang pun..



3. Selalulah mencari inisiatif untuk mengekalkan kesihatan. Contohnya membuat senam aerobik di rumah, jogging, dan melakukan aktiviti luar yang lasak dan menyeronok



4. Jangan menghabiskan wang anda untuk membeli alat senaman yang mahal. Sesekali gunalah apa yang ada di sekeliling anda seperti bangku, meja dan sebagainya. Aplikasikan tangga di rumah anda untuk latihan mengecilkan peha dan bahagian kaki. Senaman naik turun tangga amat berkesan untuk sesiapa yang inginkan hasil yang cepat. Tetapi perlu dilakukan dengan sistematik ya!



5. Luangkan masa untuk membersihkan kawasan persekitaran. Lakukan aktiviti seperti membakar sampah, menyapu kawasan laman atau juga mencangkul tanah. Ini adalah contoh aktiviti gerakkan dan senaman yang baik. Selain dapat membersihkan kawasan, badan pun menjadi lebih sihat. 


No comments:

Post a Comment